۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
رشد ۵۰ درصدی تولید در ایران خودرو  

مدیر عامل ابران خودرو از تولید  ۳۰۳ هزار و ۹۰۵ دستگاه کامل تا امروز و رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته ایم و ۴۷ درصد فروش بیشتر را در سال جاری رقم زدیم که متغیرها بر قیمت در بازار تاثیرگذار است.

فردای اقتصاد: درمراسم پایان تولید خودروی سمند در سایت خودروسازی تبریز که  با حضور مدیرعامل ایران خودرو، مدیرعامل ایران خودرو تبریزو استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، مهدی خطیبی از تارا، دنا و سورن به عنوان جایگزین خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ نام برد و گفت: ۸۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی ناقص در کف پارکینگ ها بود و امروز صفر مطلق شد. این اقدام به خودی خود ۲۵ درصد شاخص های منفی کیفی محصولات را کاهش داده و صرفه جویی هزینه ها را امکان پذیر کرده است.

وی با بیان اینکه شناسایی گلوگاه و موانع تولید حائز اهمیت است، افزود: برنامه ما این بود که از ابتدای خرداد سال جاری برای همیشه با تولید خودروی ناقص خداحافظی کنیم و امروز به خط پایان خودروهای کف رسیدیم.

مدیرعامل ایران خودرو بحران قطعات الکترونیک را موجب خوابیدن خطوط تولید ندانست و تصریح کرد: رینگ وسینی فنی از جمله گلوگاه ها بود اما امروز با برنامه ریزی در خصوص شبکه تامین در صدد رفع گلوگاه ها هستیم.

وی ادامه داد: صنعت خودرو صنعت تیراژ محور است و برای سرشکن شدن هزینه ها قیمت باید رقابتی شود و رفع گلوگاه‌ها به صادرات محوری کمک می‌کند.

خطیبی بیان کرد: خروجی گزارشات راجع به کیفیت خودرو در قبل و پس از تحویل نشان دهنده افزایش شدید شاخص های کیفی است. البته ارتقای کیفیت یک مسیر بی پایان است و نیازمند همبستگی و اتحاد است. این دو اتفاق مهم را به صنعت کشور تبریک می گویم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه افزایش تولید تا تیراژ ۸۵۰ هزار خودروی کامل در حوزه سواری و سنگین در برنامه ها قرار گرفته است، افزود: تولید کامل و فاصله گرفتن از تولید مکانیکی هدف ایران خودرو است.

وی با توجه به دستورات هشت محوری ریاست جمهوری برای صنعت خودرو در اسفند ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: امروز ایران خودرو به تمامی دستورات جامه عمل پوشانده است که رشد ۵۰ درصدی تولید از جمله آنها بوده است.

خطیبی همچنین به افزایش مدت زمان گارانتی به سه سال و تولید خودروی برقی تارا از جمله اقدامات این گروه خودروسازی اشاره کرد و گفت: منتظر هستیم شهرداری و وزارت نیرو نسبت به ایجاد ایستگاه شارژ در سطح شهر اقدام کند.

وی تصریح کرد: در ارتقای کیفیت و تولید مستقیم با ۲۷۹ پروژه معاونت کیفیت توفیقات خوبی داشته ایم. در صادرات توافقات لازم با کشورهای روسیه صورت گرفته است. صادرات تارا و کشنده آتومان به روسیه و تارا و دنا به ونزوئلا از محصولات صادراتی ایران خودرو است.

مدیر عامل ابران خودرو با اشاره به جمعیت ۱۹.۵ میلیون نفری سهامداران ایران خودرو خاطرنشان کرد: قیمت گذاری برای خودروی هایما اصلاح شد و به بورس عرضه شد. پس از کشف قیمت برای هایما اس ۵ شرایط لیزینگ فراهم شد. عرضه در بورس موجب شد هایما اس ۵ و ۷، ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در بازار کاهش قیمت داشته باشد. امیداست با همکاری وزارت صمت و دولت قیمت ها به سمتی برود که زیان ناشی از تولید و فروش محصولات برچیده شود. ضمن اینکه برنامه برای اجرای تست تصادف و استاندارد ری را در حال انجام است تا در نهایت در ۱۴۰۲ به تولید برسد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha